Event Guide


Inschrijving Moots 1

Schrijf je nu in voor de goedkoopste tickets! De kaartjes worden vanaf 15 april een trapje duurder.


IC Teasers

Voorafgaand aan het evenement zullen enkele Teasers worden vrij gegeven via Facebook, Discord en de website! [17-10-2022]


Data 

Moots 1: 12 t/m 14 mei 2023. Check vooral ook Data & Kosten voor alle toekomstige evenementen en de bijbehorende kosten. [22-08-2022]


Locatie

Scoutingterrein Sint Walrick
6611 KG Overasselt
Website St. Walrick


Hoe zat het ook alweer met…

Voorbereidend op de inschrijving

Het evenement

Specifiek voor nieuwe spelers (met kids) & NPC’s


Bootcamp

Voor aanvang van elk evenement organiseren we een LARP bootcamp voor nieuwe en beginnende spelers. Hierin worden diverse facetten van LARP behandeld. Denk bijvoorbeeld aan veilig vechten, mooie roleplay en rituelen. Lijkt het jou leuk om mee te doen? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier. Zie de tijdsplanning, hoe laat je op welke plek verwacht wordt. Mocht je je bedenken en op een later moment alsnog willen inschrijven? Stuur dan een mailtje naar: vabootcamp@gmail.com. 


Introquest

Elk evenement wordt er een Introquest voor nieuwe personages georganiseerd. Zoals de naam aangeeft verzorgen wij een introductie en sneak preview van het verhaal wat dit evenement gaat lopen, waarmee jij hopelijk met een vliegende start het spel begint! Uiteraard is deelname niet verplicht, maar lijkt het jou leuk om mee te doen? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier. Zie tevens de tijdsplanning, hoe laat je op welke plek verwacht wordt. 


Noodnummer

Zorg ervoor dat een thuisblijver op de hoogte is van jouw weekend weg! Laat het adres van Sint Walrick achter en een noodnummer. Bij absolute nood! is het nummer vanaf tijd-in t/m tijd-uit, 24/7 bereiken via het volgende telefoonnummer: 06-34435185*.


Rituelen

Maak je gebruik van eigen muziek bij rituelen? Of wil heb je diverse lichtsamenstellingen nodig?  Stuur het verzoek door naar: vortexspelleider@gmail.com of neem het mp3(hi-res), flac, m4a formaat mee naar het evenement. Ben je van plan een groots (sum)ritueel uit te voeren en is ondersteuning van een spelleider en/of NPC’s wenselijk? Dan is het fijn dat wij hiervan op de hoogte worden gebracht. Dit kan het beste via:

  • vortexspelleider@gmail.com zodat wij het kunnen opnemen in het plotboek.
  • Uiterlijk drie uur voor het gewenste moment door dit te melden bij de SL van dient.  

Te gast op donderdag

Vanaf 13:00 ben je welkom op het terrein. Hiervoor is het boeken van een extra overnachting noodzakelijk, dit is mogelijk via het inschrijfformulier. Mocht je er rond dit tijdstip al zijn? Dan het verzoek om de opbouwploeg niet af te leiden met vragen en/of bij-praat-momenten. Zij zijn immers hard bezig om het terrein op te bouwen zodat wij met zijn alle op tijd met het spel kunnen beginnen.


Aankomst op vrijdag

Vanaf 12:00 ben je welkom op het terrein. Ben je er al zo vroeg? Dan het verzoek om de opbouwploeg niet af te leiden met vragen en/of bij-praat-momenten. Zij zijn immers hard bezig om het terrein op te bouwen zodat wij met zijn alle op tijd met het spel kunnen beginnen.


Spullen lossen & Parkeren

Als je op de locatie aankomt is de eerste actie parkeren. Vanaf dit punt heb je 30 minuten om  je auto uit te laden. Er zijn enkele bolderkarren beschikbaar om je spullen te verplaatsen. We willen je er op wijzen dat dat je auto daarna naar de hoofdparkeerplaats verplaatst moet worden (route: Terug naar de hoofdweg, rechts en dan eerste mogelijkheid naar links (terreiningang)). De ingang staat gekenmerkt met het VA logo. Daarnaast kunnen de parkeerwachten je voorzien van verdere instructies. Auto’s die blijven staan op de tijdelijke parkeerplaats kunnen weggesleept worden. 

Coronaparkeren

[07-07-2022]


Incheck, algemene vragen & karakters

Als je vragen hebt, kun je altijd terecht bij de infobalie (zie terreinindeling voor de locatie). Hier maak je eventueel nog je betaling in orde en je haal je envelop met karakterformulier op. Let op! Je kunt hier alleen pinnen, contanten worden niet geaccepteerd


Tent opzetten & bestelde tafelsets ophalen

Een gewoon slaap/hedendaagse tent kun je opzetten op het kampeerveld (OC-veld). Heb je een IC-tent en hij voldoet aan het IC-tentenbeleid, overleg dan (wanneer dit nog niet is gebeurd) met je groepering waar je deze opzet (Discord/Facebook/Mail). Let erop dat het alleen toegestaan is om een IC-tent binnen een groeperingsvlak te plaatsen. De tafels zijn te vinden op de parkeerplaats. Je kunt hier je bestelde sets afhalen. Lees vooral ook de terreinindeling voor eventuele bijzonderheden dit evenement.


Wapencheck

Speler

We bieden een wapenkeuring voor alle steeksperen, schilden, pijlen, (kruis)bogen en andere wapens. Voor zelfgemaakte wapens is de keuring verplicht, voor gekochte wapens is het aanbevolen. Pantsers mogen geen scherpe randen of punten hebben. Twijfel je of je pantser veilig is, kom dan ook met je pantser naar onze keurders. De keuring gebeurt tussen 14:00 – 18:00 bij het betonnen bankje, links van de informatiebalie. Mocht je tussen deze tijden nog niet aanwezig zijn, dan kan je later bij Tiartal vragen naar Esther (OC). Vergeet niet om je wapens te verzorgen voordat je ze gaat gebruiken. 

NPC

NPC’s laten ook hun wapens checken tussen 14:00 en 18:00 bij het bankje voor de blokhut. Ben je er dan nog niet, dan kan je later nog terecht in de monstertent bij Rutger.

Wat als mijn wapen is afgekeurd?

Bij twijfel over afkeur worden de wapens ook door een andere keurder gecontroleerd. Wanneer deze het wapen ook afkeurt mag je jouw afgekeurde wapen(s) veilig wegleggen in jouw tent of auto en hem pas weer na het evenement erbij pakken. Ga bij afkeuring alsjeblieft niet in discussie met de keurders.  


Koken op het terrein

Het is toegestaan je eigen maaltijd voor te bereiden (In game /Out of game). De wijze waarop gekookt mag worden is afhankelijk van de droogte, zie hiervoor het vuurbeleid.  

Huidige code terrein: nog niet bekend. 

*Let op: De code kan altijd veranderen. Controleer daarom de Event Guide vlak voorafgaand het evenement nogmaals.  


Catering

‘Ons Thuis’ doet ook dit evenement weer de catering. Meer informatie over aanmelden, prijzen en menu volgt binnenkort.  [12-03-2023]


Tijdsplanning

Tijdens het volgende evenement gaan wij uit van de volgende tijden: 

Speler

startdag – Aanloop tot start evenement

  • 18:00 – Start Bootcamp bij de kampvuurplek (zie kaart). Je wordt hier opgevangen door Sjors.
  • 19:00 – Welkomstpraatje vanuit het bestuur & SL in de Vijfhoek/Pentagon.
  • 19:30 – Start Introquest voor nieuwe spelers/karakters. Je wordt verwacht op de bij de lantaarnpaal op de parkeerplaats (zie kaart). 
  • 19:45 – Welkomstpraatje vanuit de groeperingen. Als je (nog) geen groepering hebt, sluit je dan aan bij één van de praatjes.
  • 20:00 – Tijd In!

Openingstijden Infobalie

Op sommige momenten is er iemand van het infobalie-comité fysiek aanwezig. De precieze tijden maken we binnenkort bekend. Uiteraard blijft de infobalie buiten deze tijden open voor alle self-service mogelijkheden.

NPC

startdag – Aanloop tot start evenement

  • 18:00 – Start Bootcamp bij de kampvuurplek (zie kaart). Je wordt hier opgevangen door Sjors.
  • 18:30 – Welkomstpraatje vanuit de Monster SL in de monstertent + voorbereiden op Tijd In.
  • 20:00 – Tijd In!

Algemeen

‘In-Game tijden’ evenement

Het spel wordt gedurende het evenement ondersteund tussen de volgende tijdstippen:

  • 20:00 tot +/- 02:00  [vrijdag]
  • 10:30 tot +/- 02:00   [zaterdag]
  • 10:30 tot +/- 15:00   [zondag]  Hierna volgt een tijd-uit praatje in het Vijfhoek/Pentagon + einde evenement.

Avondeten

  • [Alle dagen] 18:00 +/- 19:30. Avondeten SL’s/Figuranten – Binnen dit tijdsframe zal geen spel gefaciliteerd worden.  

Terreinindeling

  • Syndicaten: Houdt met de plaatsing rekening dat er aan de achterzijde van het aangegeven gebied is geen stroom mogelijk.
  • Ziggurat: Het tweede bijveld is dit evenement helaas niet beschikbaar. Als alternatief is er een stuk beschikbaar gesteld op het hoofdveld. Het gebied wordt gedurende het evenement afgezet met dipperlint.
  • OC-gebied, houdt rekening met het volgende:
    • Familie & EHBO. Mochten er kinderen meekomen naar het evenement dat adviseren wij jou tent te plaatsen op het jongensveld zodat jij ’s avonds geen last hebt van de laat makende spelers en visa versa.  Het veld is uiteraard groot genoeg dat EHBO gescheiden kan staan van de families en hiermee ook, wanneer gewenst, kunnen uitslapen.
    • Stilteveld: Het gebied linksboven op de kaart (vanaf de bomenrij tot in de punt) is bedoeld voor de grote uitslapers! Weet jij de middag te halen? Dan is dit de meest ideale plek voor jou! Uiteraard vragen wij vriendelijk aan alle overige leden hier rekening mee te houden en alle enthousiaste verhalen te bewaren tot op het hoofdveld.

 Benieuwd naar de namen van alle velden? Controleer dan vooral de volgende link[14-03-2023]


Einde evenement

Aan alles komt uiteindelijk weer een eind, zo ook het evenement. Rond 15:00 zal het bestuur afsluiten met een kort praatje. Als deelnemer aan Vortex Adventures vragen wij jou om op de afsluitende dag tijd in te plannen voor de afbouw. Als iedereen een uurtje meewerkt, kunnen we gezamenlijk de grootste klussen aanpakken zodat de afbouwploeg het op in de avond en de dag erna af kan maken. Bij voorbaat dank! 


Tekencontrole

Controleer bij thuiskomst altijd op teken, zie de volgende pagina voor meer informatie zoals de te controleren gebieden. [07-07-2022]