Event Guide Moots 2: 18 t/m 20 oktober 2024

In deze gids vind je zoveel mogelijk praktische informatie over het komende evenement!

De teasers om je alvast in de stemming te brengen, delen we via Facebook en Discord. Ook delen we daar meer praktische details. (Op Discord is het gezelliger, maar op Facebook kan je meelezen zonder een account aan te maken.)


Locatie

Scoutingterrein Sint Walrick
6611 KG Overasselt
Website St. Walrick

Navigeer naar Hessenbergseweg 5; tegenover de woning op dat adres kan je over een eigen weg het bos in rijden naar de kleine parkeerplaats. Vrijwilligers vangen je daar op.
Met het OV kan je naar St.Walrickweg 11 om meteen in te checken bij de informatiebalie, via bushalte Overasselt, St. Walrick.


Bootcamp

Voor aanvang van elk evenement organiseren we een larp-bootcamp voor nieuwe en beginnende spelers. We behandelen van alles, bijvoorbeeld veilig vechten, mooie roleplay en rituelen. Lijkt het jou leuk om mee te doen? Vink dan aan dat je meedoet op je inschrijfformulier. Ben je al ingeschreven maar wil je alsnog meedoen? Stuur dan een mailtje naar: vabootcamp@gmail.com. Verzamelen om 18:00 uur bij de kampvuurplaats (‘Leeuwenkuil’).


Introquest

Elk evenement organiseren we een Introquest voor nieuwe personages. Daarin verzorgen wij een introductie en sneak preview van het verhaal van dit evenement, waarmee jij hopelijk met een vliegende start het spel begint! Het is een kans om met weinig risico je nieuwe personage te gaan ‘uitproberen’, om supersnel een idee te krijgen van waar het plot over gaat, en een moment om alvast wat connecties te leggen. De Introquest eindigt er altijd mee dat de nieuwe karakters op het hoofdveld belanden. Deelname is niet verplicht, maar het helpt veel mensen wel. Meedoen? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier. Heb je je kaartje al en wil je je alsnog aanmelden? Mail naar vaspelleider@gmail.com. Verzamelen om 19:30 uur bij de Monstertent.


Noodnummer

Zorg ervoor dat een thuisblijver op de hoogte is van jouw weekend weg! Laat het adres van Sint Walrick achter en een noodnummer. Bij absolute nood! is het nummer vanaf tijd-in t/m tijd-uit, 24/7 bereiken via het volgende telefoonnummer: 06 42 67 62 80


Catering/eten

De catering wordt het komende evenement wederom verzorgd door Yafé. Je kan dit keer ook vooraf inschrijven voor catering via dit inschrijfformulier.  Je ontvangt na inschrijving een e-mail met daarin een betaallink.

Vrijdag:

  • Op vrijdagavond is het pizza avond waar deelnemers vers gemaakte pizza`s kunnen bestellen.

Zaterdag:

  • ontbijtbuffet
  • Lunch: wraps, drankje fruit
  • Op zaterdag broodje hamburger met friet

Zondag:

  • ontbijtbuffet
  • Lunch: broodje, fruit, drankje

En onze opbouwhelden en andere vrijwilligers worden ook voorzien van eten op donderdag en zondagavond. Los van dit alles is er natuurlijk ook een barkaart om ter plekke eten of drinken te bestellen.

 

Je eigen eten verzorgen mag natuurlijk ook; houd wel rekening met het vuurbeleid. Moderne oplossingen zijn alleen toegestaan op het OC-terrein.


Terreinindeling

Wil je je tent IC hebben staan? Neem dan de informatie over tenten op het speelterrein goed door.

Dit evenement speelt zich op een andere wereld af. Dit betekent dat we één evenement af gaan wijken van de huidige groeperingen en ons gaan scharen onder de banieren van de twee kampen. Hierdoor zullen de inschrijvingen voor IC tenten niet via de groeperingen lopen, maar centraal. Je kan je IC-tent inmiddels niet meer inschrijven. De terreinindeling is gemaakt; voor je jouw tent op gaat zetten. Zoek even een terreinindeler op wanneer je jouw tent hebt neergelegd of dit de juiste plek is. Dat voorkomt 2 keer je tent op zetten.


Aankomen op donderdag of vrijdag

Je kan via het inschrijfformulier een extra overnachting kopen bij je kaartje. Dan mag je op donderdagalvast aankomen, om rustig je kamp op te bouwen en een nachtje gezellig te kamperen. Je bent dan welkom vanaf 15:00 uur.

Op vrijdag ben je welkom vanaf 12:00

Kom je op vrijdag vroeg, of zelfs al op donderdag? Dan verzoeken we je om de opbouwploeg niet af te leiden met vragen en/of bijkletsen. Zij zijn immers hard bezig om het terrein op te bouwen zodat wij met zijn allen op tijd met het spel kunnen beginnen. Een handje helpen mag altijd! Meld je dan vooral bij de FLM. 


Spullen lossen & parkeren

Als je op de locatie aankomt volgens de navigatie-instructies hierboven, dan kom je uit op de ‘kleine parkeerplaats’ tussen het speelveld en het OC-slaapterrein. Je mag daar je auto kort neerzetten om je spullen uit te laden. Er zijn wat bolderkarren op het terrein om dat makkelijker te maken.

Zodra je je spullen naar je IC-kamp, of je OC-kampeerplekje gebracht hebt, verplaats je je auto naar de grote parkeerplaats. Elke auto krijgt dertig minuten de tijd voor het uitladen. Van een vrijwilliger krijg je een briefje met de tijd erop.

Route: over de eigen weg door het bos terug naar de hoofdweg, rechts en dan eerste mogelijkheid naar links, direct na een heuveltop. Bij de ingang van het parkeerterrein zie je een VA-logo. Auto’s die blijven staan op de tijdelijke parkeerplaats kunnen weggesleept worden.
Google weet niet dat de eigen weg bestaat, dus navigeren werkt pas vanaf de grote weg, en dan ben je er ook meteen bijna.


Tijdsplanning

Vrijdag – Aanloop tot start evenement

12:00 – Welkom op het terrein.
18:00 – Start Bootcamp bij de kampvuurplek (zie kaart).
18:30 – Voor NPCs: Welkomstpraatje vanuit de Monster-spelleiding in de Monstertent, en voorbereiden!
19:00 – Welkomstpraatje vanuit het bestuur & SL in de Vijfhoek/Pentagon.
19:30 – Start Introquest voor nieuwe spelers/karakters. We verzamelen bij de lantaarnpaal op de parkeerplaats (zie kaart).
20:00 – Tijd In!*

Tijd in!

Deze Moots vind plaats op een andere wereld dan Tlaloc / de Vortex. En om hier is speciaals van te maken willen we dit keer op een andere manier starten met Tijd in door via verschillende routes met kleine groepjes naar het hoofdveld te lopen. Zo maak je onderweg alvast kennis met stukjes van de wereld. Dit kan wel betekenen dat je wat later IC bent dan om 20:00 omdat jouw groepje moet wachten. Meer informatie over de exacte verzamelplekken volgt!

Wil je om welke reden dan ook niet meedoen aan deze alternatieve manier van Tijd in gaan? Dan ben je vrij om gewoon op het hoofdveld te starten.

Speeltijd

We faciliteren spel vanaf 10:30 uur, behalve op vrijdag, want dan beginnen we om 20:00. We gaan daarmee door tot 02:00 uur, behalve op zondag, dan stoppen we om 15:00 uur.

Vanaf ongeveer 18:00 uur tot 19:30 uur faciliteren we géén spel, zodat NPC’s en spelleiders kunnen eten. (En voor de spelers bepalen wij dat niet, maar we zien wel heel graag dat die ook goed eten!) 


Incheck/infobalie

Iedere deelnemer moet zich aanmelden bij de infobalie. Wij moeten namelijk bijhouden hoeveel mensen er zijn. Bij het inchecken maak je eventueel nog je betaling in orde, krijg je je deelnemersbandje en haal je als speler je envelop met karakterformulier op. Let op! Je kunt hier alleen pinnen, we accepteren geen contant geld.

Je bent bij de infobalie ook van harte welkom om algemene vragen te stellen!

Openingstijden (voorlopige inschatting)

Vrijdag: 14:00 – 21:00
Zaterdag 9:30 – 11:00
Zondag: Een uur na tijd-uit – 18:00

Kom je aan buiten deze openingstijden? Mail dan alvast naar vainfobalie@gmail.com. Jullie kunnen samen afspreken dat je polsbandje (en spelersenvelop) via een bekende of spelleider bij jou komen.


Einde evenement

Aan alles komt uiteindelijk weer een eind. Rond 15:00 sluiten het evenement af met een kort praatje in onze centrale plek, het Pentagon. Als deelnemer vragen wij jou om op de zondag tijd in te plannen voor de afbouw. Als iedereen een uurtje meewerkt, kunnen we gezamenlijk de grootste klussen aanpakken zodat de afbouwploeg het in de avond en op maandag af kan maken. Bij voorbaat dank! 

Spelers moeten hun envelop weer inleveren, zodat de infobalie veranderingen kan verwerken. Dat heet uitchecken. De uitcheck gaat open zodra de afbouw van algemene spelelementen ver genoeg is, en gebeurt weer bij de infobalie.