Light & Darkness
Naast de vijf verdeelde groeperingen die er momenteel zijn op de wereld rondom het Pentagon, zijn er ook twee wat andersoortige groepen. Leden van deze groepen vind je verspreid onder de andere groeperingen. Light en Darkness dienen niet een aards doel, zoals de andere groeperingen. Ze vinden elkaar in moraliteit, filosofie en doel. Light en Darkness staan vaak lijnrecht tegenover elkaar op de as van wat goed en slecht is. De laatste tijd is deze as wat onduidelijker geworden en dienen beide groepen zich opnieuw te vinden.
Light
Daar waar de belangrijkste keuzes gemaakt worden, is Licht nodig. Om helder te zien wat de gevolgen zijn, voor jezelf, voor anderen, voor Creatie. Zij die het Licht toegewijd zijn, willen er voor anderen zijn, om hen hoop en inspiratie te bieden, of simpelweg kracht om door te gaan. Ondanks angsten en verschillen, samen met anderen. De leden van Licht werken samen om de vrije keuze te beschermen, juist waar deze het meest bedreigd wordt.
Vraag naar ons en je zult ons vinden. Zoek naar het teken van de Lotus, de Eenhoorn, of naar de staf van Licht en we zullen je helpen. Voel je geroepen en we zullen je begeleiden op je pad. Licht wil zichtbaar zijn voor iedereen. Maar bovenal willen de leden van Licht je tonen dat er altijd een keuze is en dat je niet alleen staat, hoe uitzichtloos en eenzaam de situatie ook lijkt.
In Truth there is Light, and the Light is Truth.
Informatie
Soort spel
Licht is een factie die altijd in de buurt is, met name waar het om morele keuzes gaat. Het is een diverse groep spelers die probeert ‘het goede’ te doen en anderen ook te stimuleren om dit te doen, met het grotere geheel in gedachten. Dat is een lastige positie om langere tijd vol te houden, en lid worden is dan ook geen kwestie van een naam op een lijst. Verwacht dat je als idealist of naïeveling wordt weggezet, of dat je onder grote druk je rug recht moet houden. Licht is in de praktijk verdeeld in drie speelstijlen: het Schild (zij die de zwakken beschermen), het Zwaard (zij die het kwaad bestrijden) en de Kroon (zij die het pad naar Verlichting bewandelen en anderen daarbij helpen).
Identiteit
Licht zijn is zichtbaar zijn. Licht zijn is beoordeeld worden terwijl je jouw oordeel uitstelt en onderbouwt. Licht zijn is heuvel op strijden, tegen het Duister in jezelf en daarbuiten. Maar bovenal is Licht zijn het tonen waar de grens tussen goed en kwaad ligt en het verbinden van hen die anders alleen in het duister zouden tasten.
Contact
Spelleiders: Vincent & Sebas
Email: vortexspelleider@gmail.com
Light Facebook
Darkness
Het is heel makkelijk om, in het grote spel der creatie, uit het oog te verliezen wat men niet ziet. Dat wat verborgen is in de schaduw, in de nacht, in het Duister. Het Duister neemt vele vormen aan, voor een ieder is het anders. En een groot deel van wat men als duister ziet, is wellicht niet waarlijk het Duister.
Zoals het Duister vele vormen aanneemt, neemt het pad daarnaartoe voor een ieder een andere vorm aan. Soms kiest men het pad, soms wordt het pad gekozen. Dit is niet altijd van belang. Soms is het genoeg om te weten dat men op een pad loopt, ook al is het pad niet helder aangegeven, uitgekerfd, of betegeld. Moraliteit neemt, evenals het Duister, verschillende vormen aan. Soms is dat wat nodig is, niet dat wat als goed gezien wordt. Soms wordt het niet gezien. Uiteindelijk is het gebeurd. Bij nacht of dag.
Zij die ervoor kiezen om zich tot het duistere te keren, zullen niet altijd het Duister vinden. Dit is een consequentie van het verborgen zijn in de nacht. Soms zult u ons niet vinden. Dit is prima. Weet dat wij zien. Zien en wellicht oordelen. Loop in de schaduw van de nacht, en wellicht zult u ons vinden.
The night is ours, Hail Darkness eternal.
Informatie
Soort spel
Darkness is een factie waarvan de leden niet altijd openlijk aanwezig zijn. Ze werken vanuit het duister, en hun motieven en doelen zijn dan ook vaker niet dan wel duidelijk.
Het verschilt nogal van wie aan het roer staat van het Duister, wat hiervan in de openbaarheid komt.
Identiteit
Factie Darkness heeft geen vaste identiteit; het Duister kent vele vormen, en welke vorm dat aanneemt is erg afhankelijk van haar leden.
Contact
Spelleiders: Peter & Remco
Email: vortexspelleider@gmail.com
Facebook? …wij weten jou wel te vinden…