Gildes

Gildes zijn groepen voor personen die een beroep gemeen hebben. Binnen de gildes kunnen ze hun vaardigheden bespreken, onderling kennis en taken uitwisselen en moeilijkere of betere vaardigheden leren. Voor vele vaardigheden en ambachten kunnen er gildes bestaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan

  • Magiërs
  • Handelaren
  • Ritualisten
  • Genezers
  • Alchemisten
  • Ambachtslieden

Op Tlaloc valt elk gilde onder een groepering. Er kunnen dus meerdere gildes bestaan rond hetzelfde beroep. Zo heeft bijvoorbeeld bijna iedere groepering hun eigen variant van een vechtersgilde. Er is geen limiet op hoeveel gildes een groepering kan vormen. Zorg wel dat een extra gilde toegevoegde waarde heeft voor je groepering.

Sommige gildes passen heel goed bij een specifieke groepering en minder bij andere. Zo hebben de meeste handelaren zich bij Tiartal aangesloten en zal je niet snel een handelarengilde vinden bij een van de andere groeperingen. Zo geldt ook dat er niet veel priesters te vinden zijn buiten de Tempel en dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat er een priestersgilde zal vormen buiten de Tempel.

De diverse gildes kunnen een zekere concurrentie voor elkaar zijn tussen de verschillende groeperingen. Vaak proberen ze elkaar net wat te overtroeven of een betere positie te veroveren ten opzichte van gelijksoortige gildes.

Belangrijk voor de huidige spelers.

Het concept van gildes is hiermee zichtbaar veranderd. Enkele verschillen waar je rekening mee dient te houden zijn:

  • Er zullen geen gilderankings meer worden uitgereikt vanuit spelleiding. Als je iemand een specifieke power/condition wilt geven vanuit een rang zul je dit zelf moeten regelen via bijvoorbeeld een imbue (dan wel op het personage zelf, dan wel op een item wat doorgegeven kan worden per rang) of (initiatie/promotie) ritueel.
  • Op aanvraag kunnen we wel “je bent lid van ” lammies geven aan de gildeleider zonder verdere powers erop. Deze lammies kunnen dan vrijelijk uitgedeeld worden door de gildeleider of hoog geplaatste gildeleden na een initiatie ritueel van een nieuw lid. Neem contact op met spelleiding als je dit soort lammies wilt voor je gilde.
  • Er zullen niet meer standaard tenten worden verzorgd vanuit de organisatie, maar dit kan wel aangevraagd worden. Voor meer informatie zie de pagina IC tenten voor gildes
  • Er is geen specifieke SL beschikbaar voor gildes. Deze verantwoordelijkheid komt te liggen bij de groepering SL.
  • De gildes zijn om de bovenstaande reden daarom ook gekoppeld aan een groepering.

Bestaande gildes

Hieronder houden wij een overzicht bij van de huidige gildes per groepering. Het kan zijn dat niet alle gildes hieronder vernoemd zijn. Soms is dit met een goede reden! Niet ieder gilde wil zich namelijk buiten de schaduwen tonen. Mis je een gilde dat zich wel openlijk vertoont? Stuur dan een mail naar het SL team, zodat we deze toe kunnen voegen.

Wil je zelf een gilde oprichten?

  • Bespreek de mogelijkheden en wat voor toegevoegde waarde een nieuw gilde heeft met je groepering.
  • Informeer de relevante SL, die van je groepering dus.
  • Stuur een mailtje naar vortexspelleider@gmail.com met hierin:
    • Naam van het gilde
    • Onder welke groepering het gilde wordt gestart
    • In maximaal 5 regels een korte beschrijving
    • Eventueel een link naar een Facebook pagina of andere gebruikte social media.

De Syndicaten

  • Er zijn momenteel geen gildes bekend bij de Syndicaten

Tiartal

  • Academische Cirkel der Genezing: Van oudsher waren wij de genezers van de Vortex. Ook op deze nieuwe plek geloven wij dat genezing nodig nodig zal zijn. Echter laten wij ons hier niet op blindstaren, er is nog zoveel te ontdekken in deze nieuwe wereld. Denk mee! Vind ons in het spel en sluit je aan (en daarna online)! 

Jkalen Kulo

  • Circle of Nature: Dit oud-Vortexiaanse gilde van druïdes was ooit de beschermers van de grove en de cirkel van het leven. Een groot gedeelte van de druïdes van de oude Vortex is aangesloten bij de Jkalen Kulo.
  • Ocelomeh, Jaguar strijders: Dit oude krijgersgezelschap van de Xoshime zijn verantwoordelijk voor de fysieke verdediging en zou je kunnen zien als het “vechtersgilde” onder de Jkalen Kulo.
  • Teotlanqueh, Spirit hunters: Deze ritualisten/strijders lodge van de Jkalen Kulo zijn verantwoordelijk voor het jagen op Sai-Domnu.
  • Ritualistisch Genootschap: Geloof jij in de kracht van rituelen? Geloof jij dat wij van elkaar kunnen leren? Geloof jij dat dat er een grotere metafysische kracht bestaat die wij nog reeds moeten ontdekken of snappen? Vindt ons in het spel en sluit je aan (en daarna online)!

De Tempel van de Eclipse

  • Priestergilde: Diegene die een pad bewandelen en hun pad kennen of willen kennen. Zij die de gelovigen sterken en ondersteunen. Geloof!

De Ziggurat

  • Academie Arcanum: De krachten van elementaire magie zijn niet voor iedereen weggelegd. Denk jij dat het jou lukt om deze krachten te vinden en gebruiken zoals het jou uitkomt? Wij zijn het originele Vortexiaanse magiërsgilde en hebben al genoeg stervelingen opgeleid tot de beste magiërs. Vind ons in het spel en sluit je aan (en daarna online)!