Commissies

Commissies, groepen vrijwilligers die ingezet worden voor een specifieke taak.  Een commissie wordt vertegenwoordigd door een Coördinator. Dit zijn vrijwilligers die zich gedurende het jaar en tijdens de evenementen inzetten om alles soepeltjes te laten verlopen. Je hebt de vrijheid om je eigen taken te regelen en je maakt je al snel onmisbaar. Lijkt het je leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan en kun je wel wat verantwoordelijkheid aan? Of wil je meer weten over één van de taken? Neem contact op met het HRM, via: vortex.hrm@gmail.com.


-Op het evenement-

Er zijn diverse commissies die de kwaliteit, ervaring en veiligheid op het evenement bepalen. Zou je wat willen betekenen voor VA?  Bekijk dan vooral de volgende pagina en verdien korting op het evenement.

Nachtwacht

Coördinator: Gezocht! Meld je aan via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 4+

Takenpakket: Ervoor zorgen dat alles veilig is en nachtlawaai binnen de perken blijft, dat alle fysieke objecten (props) blijven staan zodat we ’s morgens gewoon leuk kunnen spelen. Verder lopen we van kampvuur naar kampvuur om de toffe verhalen aan te horen. Zoals je hoort! Het is een echte straf!

  • 1x per event van 02:00-05.00 uur op de vrijdag of zaterdag
  • Uiteraard blijf je nuchter tijdens de loopronde
  • Materialen (hesje + coole zaklamp) wordt verzorgd door de orga!

WC-Helden

Coördinator: Fye, te bereiken via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 6+

Takenpakket: Je draait 3 diensten tijdens het event van ongeveer 45 minuten. Tijdens een dienst zorg je ervoor dat het sanitair er weer fris uitziet. Hiervoor ontvang je de maximale waardering van alle deelnemers!  Je wordt beschouwd als een echte Held!

  • Van 6 uur ’s morgens tot 2 uur ’s nachts wordt er iedere X uur een dienst gedraaid  (X, wordt gedefinieerd door de hoeveelheid beschikbare vrijwilligers)
  • Voorkeuren zijn begin van het evenement door te geven
  • Handschoenen en schoonmaakbenodigdheden worden verzorgd door de organisatie

Parkeerwacht

Coördinator: Gezocht! Meld je aan via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 6+

Takenpakket: Je kunt tijdens het evenement verkondigen dat je het grootste deel van de mensen al gesproken hebt, zonder dat je aan het liegen bent!  Als parkeerwacht zorg je ervoor dat het in/uitladen op de kleine parkeerplaats tussen het IC/OC veld soepel en veilig verloopt, door ervoor te zorgen dat er een maximaal aantal auto’s, maximaal 30 minuten aan het uitladen zijn.

  • 3x per evenement, +/- 2 uur van 2 personen. Vrijdag (+/- 12:00 – 18:00) als op de zondag (tijd-uit tot 20:00)
  • Voorkeuren zijn door te geven, zodat niet iedereen er om vrijdag om 12:00 hoeft te zijn.
  • Bankje om op te zitten, koek/drankje en andere benodigdheden worden verzorgd door de organisatie

Inladen/Uitladen Opslag

Coördinator: FLM Selina, via: vortexflm@gmail.com

Benodigd: 5+

Takenpakket:  Als in/uitlader ben jij de held die ervoor zorgt dat de vrachtwagen wordt in (en uit) geladen in Papenkop. Zonder jou! is er daadwerkelijk geen evenement!

  • Inladen: Woensdag / Uitladen: Maandag/Dinsdag
  • Fysiek gezond… het is vrij fysiek 😉
  • de locatie is moeilijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Avondeten wordt verzorgd!

Opbouw

Coördinator: Marius, via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 15+ personen

Takenpakket:  Als opbouwer zorg jij ervoor dat de setting tot leven komt.  Dit begint op de donderdag met het uitladen van de vrachtwagens.  Vervolgens worden er verschillende Props opgebouwd (Monstertent,  Groeperingstenten en Fysieke objecten (Props in het spel), elektronica geïnstalleerd, vuurplekken geregeld en stroomvoorzieningen aangelegd.  Is het niet mogelijk om er donderdag bij te zijn, stem het even af met de FLM.

  • Je wordt op donderdag en/of vrijdag op het terrein verwacht.
  • Randvoorden:  Fysiek gezond,  je gaat 2 dagen lekker bikkelen.
  • Opbouwers mogen woensdagmiddag (vanaf 16h)  al aanwezig zijn.

Afbouw

Coördinator: Marius, via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 15+ personen

Takenpakket:  Na een keigaaf evenement ben jij diegene die nog even doorbikkelt op de zondag en de maandag.  Dit door zondag alle enthousiaste spelers te begeleiden met het afbreken van alle spullen en dit naar de vrachtwagens brengen. Vervolgens de vrachtwagens in te laden, zodat deze maandag op tijd bij de opslag kunnen zijn.

  • Je hebt het geluk dat je maandag nog even mag blijven!
  • Randvoorden:  Fysiek gezond,  je gaat na het evenement nog even 1.5 dag even lekker door.
  • Zondag/Maandag, eten + drinken wordt verzorgd vanuit de organisatie.

Bootcamp

Coördinator: Sjors, via: vabootcamp@gmail.com

Benodigd:  De functie is op dit moment vervuld.

Takenpakket: Het begeleiden van beginnende LARP/LAIT-ers door heb de belangrijke facetten mee te geven tijdens een bootcamp.  Denk hier aan:  Veilig vechten, Rituelen en spel! Vet leerzaam! Dus doe vooral mee.

  • Zou je hiermee iets willen doen? Schroom dan niet de heren om meer informatie te vragen via: vabootcamp@gmail.com

Crew Infobalie, In/Uitcheck

Coördinator: Frank, via: vainfobalie@gmail.com

Benodigd: 7+ personen

Takenpakket:  Voor een evenement komen jullie bij elkaar om de uitcheck te regelen, onder het genot van een kop koffie/thee verwerk je alle updates van poppetjes in ons systeem. In de aanloop naar en tijdens het evenement ben het hart van de organisatie. Alle spelers komen gezellig bij jou inschrijven, eventueel nog betalen en hun poppetje ophalen. Dit gaat over het algemeen gepaard met een hoop gezelligheid, en soms moet er nog snel een probleempjes opgelost worden. Of die nieuwe spelers nog even helpen met zijn/haar/anders nieuwe poppetje.

  • Je ziet en spreekt iedereen!
  • Randvoorden:  Goede excel skills zijn een pre, vriendelijk en probleem oplossend werken ook.
  • Tijdens je dienst word er voor eten en drinken gezorgd door de organisatie.

Vertrouwenspersonen

Coördinator: Sebastiaan, via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 4 personen. Gezocht: 1x mannelijke vertrouwenspersoon. 

Takenpakket:  Jij bent aanspreekpunt en verzorgt de eerste opvang van deelnemers die hulp en advies nodig hebben gedurende het evenement. Daarnaast wordt er waar nodig naar een oplossing gezocht om de persoon in kwestie alsnog een positief evenement te verzorgen. De verdeling (50%) wordt gemaakt op: wel of geen bestuur en geslacht, zodat er voor eenieder een aanspreekpunt beschikbaar is. 


-Tussen de evenementen door-


Raad van Advies [RVA]

Takenpakket: Het adviseren van het bestuur. Op dit moment wordt de inhoud opnieuw vormgegeven. 


Regelcommissie

Coördinator: Brian, te bereiken via:  varegelcommissie@gmail.com.

Benodigd: De functie is op dit moment vervuld. 

Takenpakket: Als je van huiswerk en puzzelen houd, dan zit je bij de regelcommissie goed! Eens per maand (soms frequenter) komt de regelcommisie te samen om het spel nog leuker te maken! De regelcommisie werkt namens de EC aan de spelregels voor Vortex Adventures.

  • Balancen van gameplay
  • Bedenken van nieuw Spells, Vaardigheden en Calls.
  • Verwerken van feedback t.o.v. de regels.

Opslaghelden

Coördinator: Niels & Ashley, te bereiken via: vortexflm@gmail.com

Benodigd:  5+

Takenpakket:  Als je denkt dat jouw kamer vroeger een rommeltje was, dan heb je de opslag nog niet gezien!   Het is aan jou om de opslag weer gereed te maken voor het eerstvolgende evenement. Dit betekent de opslag opruimen, karren weer correct inrichten, eventueel props repareren en waar nodig spullen laten drogen en materialen onderhouden (wapens/schilden/maliën e.d insprayen).

  • Afhankelijk van het weer op het evenement, betekent dit zo’n 2 a 4 middagen in de opslag.
  • De opslag is in Papenkop.
  • Drinken + koek wordt verzorgd door VA.

Het kledingcomité

Coördinator: Gezocht! Meld je aan via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: 3+

Takenpakket: De verschikking van elke schimmel en mot. Jij, de persoon die kleding onderhoudt, door na te lopen welke kleding gerepareerd en/of gewassen dient te worden.  Nieuwe kostuums worden in overleg met de EC/HSL aangepakt.

  • Ervaring leert dat je tussen de evenementen door 1x tot 3x in de opslag (Papenkop) te vinden bent om de kledij na te lopen.
  • Je werkt vaak samen met de opslaghelden.

Promo Team

Coördinator: Bas W, via vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: (wordt vervolgd)

Takenpakket: Het coördinatieteam bereidt promo-acties voor, bijvoorbeeld voor Castlefest. Op specifieke evenementen zijn er extra mensen nodig om de promo’s uit te voeren.

  • Het kernteam spreekt elkaar regelmatig, vaak elke maand als er een evenement of actie gepland staat.
  • Het promo-team wordt van tevoren gebrieft en komt daarna opdagen om toekomstige lait-ers te betoveren.
  • Let op: Naar een festival gaan is natuurlijk altijd leuk. Als lid van het promo-team ben je er in de eerste plaats voor VA – je kan alleen zelf op pad als je een pauze hebt.

Kascontrole

Coördinator: Jake, via: vapenning@gmail.com   

Benodigd:  De functie is op dit moment vervuld. 

Takenpakket: De kascommissie controleert, in het geval van een vereniging namens de leden, de jaarrekening en het financieel jaarverslag. De kascommissie controleert bijvoorbeeld naar de volgende punten:  In/Uitgaven vereniging, controleren van de financiële verslagen &  begroting en controle op financiële risico’s van de vereniging.

  • Affiniteit met boekhouding en/of financiën is noodzakelijk

Website

Coördinator: Marius, via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: De functie is op dit moment vervuld.

Takenpakket: Binnen de huidige website zijn de rechten verdeeld onder de verschillende groepen, bv:  SL-team & bestuur. Zij kunnen zelf content aanpassen. Jij bent het aanspreekpunt tussen alle eilandjes en verantwoordelijk voor het (technisch) beheer van de website. 


Communicatie

Coördinator:  NVT, via: vortex.hrm@gmail.com

Benodigd: De commissie wordt in de loop van het jaar verder vormgegeven en uitgedacht. 

Takenpakket: Monitoren van Socialmedia kanalen.